user_mobilelogo

GUADELOUPE

21.4. – 26.4. 2005

Proč jet na Guadeloupe

Ostrov Guadeloupe byl naší poslední zastávkou během putování po karibských ostrovech Malých Antil. Guadeloupe má podobně jako Martinik krásné pláže, ve vnitrozemí deštný prales a činnou sopku La Sufriere.

Jak na Guadeloupe cestovat

Na Guadeloupe jsme připluli ze sousední Dominiky. V poledne jsme se rozloučili s naší horskou vesničkou Laudat, vmáčkli se do malého autobusku a vyrazili k přístavu. Náš řidič, se kterým jsme se během pobytu na Dominice stihli seznámit a který vypadal jako mlok, poslouchal v rádiu nahlas předvolební projevy místních politiků. Během dvou minut místní představitel v plamenném projevu stačil říct dvanáctkrát "... coconut tree...", načež nakonec rozesmál všechny přítomné v dodávce. V přístavu jsme nasedli na notně opožděnou loď společnosti L´expres des Iles http://www.express-des-iles.com/ (75 Euro) a vyrazili jsme vstříc Guadeloupu (2,5 hod). Během plavby jsme sledovali ubíhající vysoké hřbety zalesněné Dominiky a západ Slunce nad mořem. Na Guadeloupe jsme připluli už za tmy a byli jsme hodně zvědaví, jestli na nás majitel vily vydržel čekat (zvlášť když jsme připluli o den později). Kupodivu tam byl a z přístavu Point a Pitre si nás odvezl k sobě domů do Deshaies.

Tip na ubytování na Guadaloupe

Ubytovali jsme se v apartmánu ve ville Les Basiliers u městečka Deashaies poblíž pláže Grand Anse http://location-vacances-en-guadeloupe.com. Desahies se nachází na západní straně ostrova Basse Terre. Vilu vlastní kanadská rodina, která si na Guadeloupu postavila rovnou dva stejné domy - v jednom bydlí a druhý pronajímají dovolenkářům. Po dobu pobytu také pronajímají své auto (35 Euro, jinak rezervace např. přes rentalcars.com).

Co jsem na Guadeloupe zažil

Hned následující ráno jsme vyrazili hledat sousední pláž Grand Anse. Pláž jsme našli rychle, byla skutečně velká, krásná a na souseda jsme prakticky nedohlédli.

Guadeloupe 01

Grand Anse

Večer jsme se šli po tmě přidat k místním ve vesnici a stoupli si do fronty u stánku na smažené kuře. Bylo výborné, sedli jsme si na patník u cesty a společně s místními jsme si pochutnávali a přitom koukali na temné moře.

Další den jsme vyrazili na sousední ostrov Grand Terre na nejvýchodnější cíp Pointe de Chateaux, abychom zamávali přes Atlantik Evropě. Původně jsme měli v plánu prozkoumávat okolní bílé pláže, ale protože se nám zatáhlo a na koupání nebylo, skončili jsme nakonec v deštném pralese na naší straně ostrova Basse Terre. V lese jsme strávili celkem dvě hodiny, ale s Dominikou se to moc srovnat nedalo.

Guadeloupe 06

deštný prales Basse Terre

Následující den jsme vyrazili na výšlap na aktivní vulkán La Sufriere, který je skoro tak vysoký jako náš Praděd. Po cestě jsme sledovali sesuvy půdy po posledním zemětřesení, které zavalily přístupovou silnici. Štiplavý siřičitý vzduch nám postupně oznamoval, že se během výstupu blížíme ke kráteru sopky. Měli jsme štěstí, že v den našeho výletu byl samotný vrchol sopky přístupný. Před několika dny totiž úřady právě kvůli nebezpečným výparům přístup ke kráteru zakázaly. U samotného jícnu se skutečně už nedalo téměř dýchat a začaly nás štípat i oči. Země okolo byla rozeklaná a všude tryskaly sloupce par. Přímo u kráteru jsem byl jako uhranutý a i přes dýchací potíže jsem se od toho výjevu nemohl odtrhnout. Šárka už byla ze mne značně nervózní a volala na mne, ať si ji nepřeju, jestli tam spadnu. Což mne pobavilo.

Guadeloupe 17

aktivní sopka La Sufriere

Poslední den jsme jeli na výlet na ostrůvek Pigeon point u městečka Malendure, který před lety prohlásil za podmořskou rezervaci sám Jacques Cousteau. Po cestě jsme míjeli cyklistický závod, cyklisty jsem obdivoval, v takovám horku bych na kole závodit fakt nechtěl. I na Pigeon point jsme měli zataženo a tak jsme z barev korálů moc neměli. Nastoupili jsme na loď se skleněným dnem a sledovali korály. Ačkoliv jsme zahlédli jednu želvu, tak se nám zdálo, že podmořský park už se své slávy značně ustoupil (18,5 Euro glass bottom boat).

V našem domečku jsme měli na terase připevněnou houpací síť, na kterou jsme si tak zvykli, že jsme si ji museli koupit domů.

... kam dál? Prohlédněte si itinerářfotografie z cesty nebo si přečtěte rady na cestu na Guadeloupe. Pokud budete mít dotazy, napište mi.